Date:
03/05/2018
Branding, daar start een traject mee. Dus voorafgaand aan een nieuw productontwerp check ik eerst wat de merkidentiteit is. Dat heb ik ook bij Trimline Fires gedaan. Zie hieronder welke stappen we gezet hebben. Het vervolgtraject met productontwikkeling kun je via de link bekijken.
een sterk merk
Hoe het vormgeven van een folder uitliep op een compleet branding traject
thermoCet in Woudenberg is actief in het ontwikkelen en produceren van gas gestookte sfeerhaarden en kachels. De producten worden in Nederland ontworpen en ontwikkeld en geproduceerd in een eigen fabriek in Bosnië.
Als zelfstandig ontwerper ben ik in eerste instantie aan de slag gegaan om een nieuwe folder te ontwerpen. Dat klinkt simpel, maar wanneer blijkt dat het opstellen van het verhaal in de folder moeilijk is en de foto’s eerst nog vernieuwd moeten worden kan zoiets een hele andere wending krijgen.
brand & styling
Het opzetten van een nieuw merk, huisstijl en communicatie. En visuele uitingen vormgegeven in beeldmateriaal.
Met het merk Trimline Fires creëerden we een nieuw label voor thermoCet. Een naam, een logo, een huisstijl en een complete nieuwe website kwamen daaruit voort. De merkidentiteit legden we vast in een huisstijlgids, marketingplan en communicatierichtlijnen.
Styling Fotografie
Met deze basis kon ik in concept de nieuwe folder vormgeven. Maar omdat er ook nieuwe foto’s gemaakt moesten worden, kwam daar ook de styling van die foto’s bij. Moodboards met inbouwvoorstellen en styling van de set, in overleg met de fotostudio’s. Maar ook casten en aankleding van modellen, en bijsturen tijdens de shoots horen daarbij.
Foto credits Trimline Fires, gemaakt in fotostudio Total Creation Ede & Lukkien Ede.
een sterk merk
Hoe het vormgeven van een folder uitliep op een compleet branding traject
De lancering van het nieuwe merk en de nieuwe website hebben we groots aangepakt. Alle dealers kregen een welkomstpakket met de huisstijlgids en nieuwe catalogi, aangevuld met leuke gadgets. Alles tot in de puntjes verzorgd.
Brand movie Trimline Fires
Er kwam een nieuwe website voor Trimline Fires, waarvoor we ook de hele marketing sterk moesten neerzetten. Ook wilden we voor de website een promotiefilmpje maken waarin de hele branding van Trimline Fires kort werd samengevat. Klinkt ook simpel, maar kostte ons meer voorbereidingstijd dan gedacht.
Het resultaat mag er zijn! We hebben de klantreis in beeld gebracht van idee naar realisatie.